Edycje limitowane Repliki Zegarków Bell & Ross Bellytanker BR V1-92 i BR V2-94

Mam pewną tezę o Repliki Zegarków Bell & Ross, a mianowicie, że firma przeszła trzy różne inkarnacje. Po pierwsze, stworzyła dość szeroką gamę prostych, technicznie interesujących zegarków narzędziowych, w tym zegarki lotnicze, zegarki nurków i tak dalej (bez wątpienia częściowo dzięki temu, że Sinn był wczesnym partnerem produkcyjnym). Najbardziej reprezentatywnym zegarem tej epoki był prawdopodobnie Hydromax, który był stosunkowo szczupłym zegarem nurkowym o niemal brutalnie prostym designie, który również miał głębokość 11 000 metrów (niewiarygodną ale prawdziwą) dzięki obudowie wypełnionej olejem silikonowym. W drugim wcieleniu Bell & Ross replika był domem projektowym, a konkretnie domem projektowym opartym na niekwestionowanym komercyjnym sukcesie serii zegarków inspirowanych kokpitem BR, które nie tyle były zegarkami pilotów, co ilustracjami zegarków pilotów (co w ogóle ich nie uderza, najlepsze z nich to doskonałe przykłady klarowności projektu w połączeniu z nietypowym językiem projektowania, na który nie ma kichania).

Teraz firma (założona w 1992 roku) przechodzi trzecią inkarnację. W tym przypadku wydaje się, że firma częściowo spogląda wstecz na swoje własne korzenie sprzed 25 lat w tworzeniu niedrogich i atrakcyjnych repliki zegarków narzędziowych, a także w erze, której nie było bezpośrednio częścią: prawdziwych repliki zegarków vintage. Podczas gdy projekty inspirowane stylem vintage nie są w dzisiejszych czasach nowością, myślę, że Bell & Ross zrobił więcej niż zwykle, tworząc zegarki w stylu vintage, które nie wyglądają jak niczyje projekty, ale własne.

Jak to często bywa w przypadku repliki Bell & Ross, istnieje powiązanie z lotnictwem i motoryzacją. Nazwa „bellytanker” odnosi się do typu hot rod, który stał się popularny w wyścigach solnych i próbach nagrywania prędkości w latach po II wojnie światowej. Te samochody zostały zbudowane wokół zbiorników brzusznych lub zbiorników zrzutowych, które były przymocowane do spodu samolotów myśliwskich w celu zapewnienia dodatkowego paliwa i zwiększenia zasięgu (zasadniczą częścią misji myśliwca było często eskortowanie bombowców, które często miały znacznie większy zasięg niż myśliwce, które miały je chronić). Bell & Ross repliki stworzył w ciągu ostatnich lat własny, niestandardowy motocykl i samochód koncepcyjny, co podkreśliło wagę jego zaangażowania w rozwój sportów motorowych, a także w połączeniu z rozwojem repliki zegarków Bellytanker, firma zaprojektowała i zbudowała swój własny brzuchtanker pręt.

Pierwszy samochodzik z brzytwą zbudował człowiek o nazwisku Bill Burke, który przed wojną był bardzo aktywny w południowej gorącej dżokejowej scenie w Południowej Kalifornii, i który służył na Południowym Pacyfiku, gdzie zobaczył te czołgi w użyciu. Przed wojną, inny gorący rodder, Bob Rufi, zbudował słynny samochód o kształcie łezki, który po raz pierwszy pojawił się w 1939 roku, i który zainspirował nadejście powojennych gorących prętów brzucha. Pionierski pionek Billa Burke’a został wbudowany w zbiornik upustowy 168 galonów P-51 Mustanga i był mały, szybki i niebezpieczny – nie było wystarczająco dużo miejsca, aby mógł usiąść w samochodzie, więc wyciął otwór w górnej części zbiornika, przyspawało siedzenie rowerowe do obudowy wału napędowego i nazywało to dzień. Jego następny brzuszek był znacznie większy – wbudowany w zbiornik na wodę wykorzystywany w P-38 Lightning – i gatunek stał się niezmiernie popularny, podobnie jak inni budowniczowie. Dzisiaj nadal budowane są gorące pręty brzuchtankera i działają z prędkością przekraczającą 300 mph.

Teraz jedynym problemem związanym z połączeniami między samochodami a zegarkami jest to, że może się zdarzyć, że trafisz na samochód, który jest o wiele bardziej interesujący jako samochód, niż zegarek jako zegarek. Na szczęście tak się nie stało, a zegarki Bell & Ross Bellytanker wyglądają całkiem ładnie, bez zbędnych detali, które często pojawiają się w zabawnych samochodowych zegarkach. Gorący pręt brzucha jest tak brutalnie uproszczony i pozbawiony elementów nieistotnych, jakie może uzyskać samochód, i być może jest to także idea zegarków.

Istnieją dwie wersje Bellytanker; pierwszy to model czasu i daty oznaczony jako BR V1-92. Ruch jest BR-CAL.302, który opiera się na Sellita SW300-1. Wodoszczelna obudowa o długości 100 metrów ma średnicę 38,5 mm i około 11 mm grubości, jednak nosi (i wygląda) znacznie cieńsza, ponieważ duża część wysokości jest szafirowym kryształem o głębokiej kopule. Jest to zegarek o bardzo klasycznym wyglądzie, bez bycia na wyciągnięcie ręki; rozmiar będzie odpowiedni w strefie Złotowłosej dla wielu entuzjastów zabytkowych zegarków. Pomimo względnej prostoty, zegarek jest całkiem satysfakcjonujący, a wypolerowane cyfry i wskaźniki przyciągają światło w najbardziej atrakcyjny sposób. Data również została dobrze zintegrowana; użycie czarnych liter i okrągłego okna, oprócz tego, że jest to mile widziane oderwanie się od zwykłego prostackiego prostokąta o 3: 00, odbija się echem od logo firmy Bell & Ross replika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *